home Construction UPDATE BANTUAN BAIK PULIH RUMAH KAK ROHANA

UPDATE BANTUAN BAIK PULIH RUMAH KAK ROHANA

Sebelum ini, Rohana bekerja sebagai buruh yang dibantu seperti semangat suaminya. Bermula dengan kudis topikal ke belakang dari masa ke masa kudis menjadi lebih besar kerana termasuk batuk dan kotoran di luka. Bekerja sebagai buruh yang berpengalaman cemas Sis Rohana juga melakukan kerja keras seperti mengangkat simen, simile dan sebagainya.

Akhirnya, bahagian atas di belakang Sis Rohana terpaksa dibedah kerana kemasukan serangan kuman dan doktor kini dapat merebak ke saraf anterior di tulang belakangnya. Ubat dan darah kotor dilupuskan melalui pembedahan dan di sinilah episod bermula dengan kesedihan Kak Rohana. Dia tidak boleh lagi bekerja keras seperti biasa.

Malangnya, suami Rohana juga meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya beberapa bulan kemudian meninggalkan abang Hafiz Danial, yang pada masa itu hanya berumur 18 bulan. Kini saudara perempuan Hafiz berusia 9 tahun dan tinggal bersama ibunya sendiri dengan sepenuhnya bergantung pada bantuan JKM RM100 sebulan. (Bantuan BKK).

Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang tersenyum, orang duduk, luar dan makanan
“Rasanya kerja keras pekerja-pekerja yang dibantu ini hanyalah beberapa buah simen yang kami bangun pada malam tadi. Itulah cara hidup mereka dari kelas terendah”. Para sukarelawan thirdforce membantu mengalami pengalaman ini.

Sukarelawan ketiga-tiga pasukan sukarelawan pergi untuk menyampaikan bahan-bahan yang dibina, terutama beg beg 40. Kedai perkakasan lori tidak boleh memasuki lokasi di mana terdapat hujan berbahaya kerana tanah terperangkap. Jadi kami menggunakan kenderaan thirdforce yang thirdforce keluarga besar menyumbang untuk pengangkutan simen.

Terasa benar betapa beratnya kerja-kerja buruh binaan ini. Baru sedikit simen yang kita angkat semalam. Begitulah peritnya hidup mereka dari golongan terbawah. Kerana itulah abangraja sentiasa berpesan agar kami letakkan ego kami jauh-jauh jika mahu bertalaqi degnan beliau. Pengalaman bertalaqi dengan abangraja memberikan kami pengalaman yang pelbagai dari kerja terbawah sehinggalah mengiringi abanggraja untuk bersama menteri dan sebagainya

Kita semua adalah rasul dan untuk saudaranya, dia hanya mahu kita belajar untuk mengetahui kesukaran kehidupan orang miskin, bersyukur dengan berkat-berkat Allah dan sentiasa menjadi orang yang baik. Rumah Sis Rohana adalah manifestasi kasih sayang dan saudara persaudaraan kita, semua keluarga besar Thirdforce dalam merampas saham akhirat kami untuk menyimpan di sana kemudian. Kini kita berada dalam fasa, menyediakan balok atas dan plaster. Berdoalah agar ia dipermudahkan.

Untuk butiran tentang bagaimana untuk menjadi sama membantu, sila lakukan whatsapp abangraja di 017-387 2232 atau PM ke halaman peti masuk abang ini.

Saya merasakan angkatan kerja simen jommmm menyertai saya dan sukarelawan pihak ketiga yang lain. Jangan terkejut apabila mengetahui … Abangraja turut mengambil bahagian dalam kerja kasar ini.

Jomm adalah orang yang baik.

Afifudin
TF Sukarelawan
Kg Chandan Pasir Mas
10/15/2018

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *